Поиск по сообщениям в этом блоге

Loading

четверг, 26 августа 2010 г.

В таблицах Google Docs появилась возможность работы с раскрывающимися списками

В Google Spreadsheets появилась долгожданная функция, позволяющая работать со списками элементов в ячейке в виде раскрывающегося меню, которая реализована через проверку данных.
Для создания списка необходимо выбрать нужную ячейку, кликнуть правой клавишей мыши по этой ячейке, выбрать в появившемся меню "Проверить данные...", затем из раскрывающегося списка "Критерии" выбрать "Элементы из списка" и создать необходимый список.

Отправлено пользователем Anonymous через Google Reader:

источник: Docs Blog, Автор: Google Docs, дата: 26.08.10

Today, we added in-cell dropdown and validation to spreadsheets. This makes it easy to constrain the values of an individual cell to a specific range or list. For example, if you are building a trip planning spreadsheet, you can now limit the options in the travel destination column to a select set of cities via dropdown lists.

In-cell dropdowns also make input easier by reducing unnecessary typing and errors in processing. You can create dropdown lists in individual cells through the data validation tool by validating against a range of cells in your sheet or by creating a custom list.


Follow these steps to create an in-cell dropdown list through validation against a range.
  1. Enter data into a range of cells.
    • For example, create a list of destinations on your spreadsheet.
  2. Select the cell(s) you would like to validate.
  3. Under the Tools menu, select Data validation...
  4. Change the Criteria to 'Items from a list.'
  5. Click the button next to the 'Create list from range' option and select the range of cells you entered data in during Step 1.
  6. Click Save and the cell you chose to validate will have a dropdown arrow in it with the data in your cell range as the potential input values. If you want, you can set a cell to allow invalid data.
You can also create a in-cell dropdown using a custom list.
  1. Under the Tools menu, select Data validation...
  2. Change the Criteria to 'Items from a list.'
  3. Click the button next to the 'Enter list items' option.
  4. Enter a set of custom values, separated by commas. For example, you could enter "San Francisco, New York, Chicago and Los Angeles."
  5. Click Save and the cell you selected will have a dropdown list with the values you entered as potential input values.
Let us know what you think in the comments.

Posted by: Li-Wei Lee, Software Engineer

Здесь вы можете: