Поиск по сообщениям в этом блоге

Loading

пятница, 2 апреля 2010 г.

Игра Quake II GWT Port через браузер с поддержкой HTML5 без плагинов

Google реализовал 3D-игру Quake II через возможности HTML5 для запуска через браузер без необходимости установки дополнительных плагинов. Это один из удачных примеров разработки приложений, работающих через веб-браузер без установки их на компьютер пользователя.

Отправлено пользователем Anonymous через Google Reader:

источник: Google Web Toolkit Blog, Автор: Chris Ramsdale, дата: 01.04.10

The new crop of HTML5 web browsers are capable of some pretty amazing things, and several of our engineers decided to take some 20% time to see how far we could push them. The result? An HTML5 port of Id's Quake II game engine!


We started with the existing Jake2 Java port of the Quake II engine, then used the Google Web Toolkit (along with WebGL, WebSockets, and a lot of refactoring) to cross-compile it into Javascript. You can see the results in the video above -- we were honestly a bit surprised when we saw it pushing over 30 frames per second on our laptops (your mileage may vary)!

It's still early days for WebGL, so you won't be able to run it without a bleeding edge browser, but if you'd like to check out the code and give it a whirl yourself, you can find it here. Enjoy!


Здесь вы можете: